22 Sep

L’Ofici Public de la Lenga Occitana oficializat

La creacion de l’Ofici Public de la Lenga Occitana ven d’èsser validada per l’Estat francés. Un arrestat ministerial – paregut divendres 18 de setembre al Jornal Oficial – confirma oficialament la creacion d’aqueste gropament d’interès public cargat de prepausar e d’aplicar una politica lingüistica en favor de l’occitan. E bona novèla ièr : los elegits d’Auvèrnha votèron a l’unanimitat lo principi d’una adesion de la region a l’OPLO.

En junh de 2014, los Conselhs regionals de Miègjorn-Pirenèus e d’Aquitània avián votat la creacion d’aquel OPLO. Mancava simplament una signatura de l’Estat que se fasiá esperar. Calguèt una accion fòrta de Dàvid Grosclaude per far bolegar las causas : del 27 de mai al 3 de junh, lo conselhièr regional d’Aquitània (Partit Occitan – EELV), delegat a las lengas regionalas, menèt una cauma de la fam per demandar la publicacion de l’arrestat ministerial al JO. Lo 3 de junh, los Ministèris de l’Educacion e de la Cultura mandèron una letra anonciant aver balhat lors instruccions per la publicacion de l’arrestat.

Photo Blog David Grosclaude

David Grosclaude a la debuta de sa cauma de la fam. Fòto : Blòg David Grosclaude

Sus son blòg, Dàvid Grosclaude se regaudís d’aquesta oficializacion : « Que soi urós de poder díser a tots los qui m’an sostiengut que las causas avançan. Que m’èri engatjat a seguir lo dossièr e a har tot çò qui calèva entà que las promessas estossen tiengudas. En publicar aqueth arrestat au JO l’Estat qu’ei dens lo ritme qui èra previst. Qu’avèvan dit « abans la fin de l’estiu ». Mercés a totas e a tots per la vòsta ajuda. Adara aqueth ofici que deu estar un utís au servici de la lenga e deu son desvolopament. Qu’interesserà lèu mei de la mitat deu territòri occitan en esperar que lèu tot lo territòri i sia assoc ».

Photo : Sirine Tijani

David Grosclaude, lo 4 de junh a la fin de sa cauma. Fòto : Sirine Tijani

Costat regions Aquitània e Miègjorn Pirenèus, òm saluda aquesta capitada : « J’avais, avec Alain Rousset (président du Conseil régional d’Aquitaine N.D.L.R.), saisi le gouvernement pour demander que l’acte officiel de création ne soit pas plus longtemps différé. Je me félicite que cette démarche ait enfin abouti. L’objectif de cette nouvelle structure est d’assurer, sur son aire géographique, la sauvegarde et le développement de la langue occitane », indica Martin Malvy, president del Conselh regional de Miègjorn Pirenèus. « La mission principale de ce groupement d’intérêt public (GIP) sera de définir et de mettre en œuvre une politique publique interrégionale en faveur de la langue occitane, en particulier dans les domaines de la transmission et de la socialisation », escriu lo Conselh regional d’Aquitània dins un comunicat. « Il permettra de mutualiser et potentialiser l’action publique. »

Etapa venenta : recampar los diferents partenaris per una una primièra amassada que se deuriá debanar al mes d’octobre. D’aprèp la Region Aquitània, l’OPLO poiriá aver una aviada efectiva a la debuta de 2016.

 

L’OPLO, qu’es aquò ? Explicacions de Dàvid Grosclaude :
« Les Régions Aquitaine et Midi-­Pyrénées sont signataires d’une charte inter-régionale de développement de l’occitan depuis plusieurs années. Afin d’aller plus avant dans leur coopération pour gagner en efficacité, elles ont travaillé depuis 2011 à la création d’un Office Public de la Langue Occitane, structure inter-régionale commune de coopération en matière de politique linguistique. La création d’un Groupement d’Intérêt Public Office Public de la Langue Occitane a été soumise au vote des Assemblées régionales des Régions Aquitaine, Midi ­Pyrénées fin juin 2014. Le vote a été unanime dans les deux assemblées. Ce GIP est ouvert à la participation d’autres régions concernées par la langue occitane qui souhaiteraient y participer et nous avons sollicité la participation de l’État mais celui-­ci n’a pas souhaité y participer pour le moment. Nous avons donc décidé de démarrer sans lui, en attendant qu’il change éventuellement d’avis considérant qu’il a aussi une responsabilité en matière de langues régionales. L’Office Public de la Langue Occitane aura pour mission de définir et mettre en œuvre une politique linguistique commune à l’échelle inter-régionale, en mutualisant les moyens de ses membres. Il mènera des missions en propre et conventionnera avec des opérateurs associatifs. L’OPLO interviendra dans les domaines de la transmission et de l’usage de l’occitan. En matière d’enseignement de l’occitan, les Régions souhaitent renforcer la concertation et la coopération avec le Ministère de l’Education nationale. Il serait ainsi possible de traiter plus efficacement de questions interrégionales telles la formation des enseignants, le matériel pédagogique ou l’information des familles.».

 

Sirine Tijani